♥♥Always share the best way for health and beauty♥♥
013-7729978 call/sms only
013-7449978 sms/whatsapp only

Wednesday, March 23, 2011

FYA AISYANDRAA 10 MONTH

Alhamdulillah dah besar anak mama..fya membesar dengan sihat dan bertambah bijak…ni aku citerla sikit perkembangan fya yer…

-          Gigi ada 4 batang, atas 2..bawah 2…
-          Last month check W..8.5kg…H..71cm..not bad..
-          Susu still susu yang sama..1year nantila baru tuka..yg murah sikit kot..tapi kena dapat persetujuan dari papa dulu..papa belum bagi jawapan pun..
-          Pampers pun xde perubahan
-          Dah pandai panggil Papa, Mama, Abang, Mak, Babah, n Tak… dengan terang tau..
-          Dah pandai marah n melawan balik bila ada org tegur benda yang fya buat..siap tangan n muka2 sekali..
-          Suka sangat2 menyepahkan barang…aku biarkan jela..kat situ la proses dia berpikir..yang penting senyap..macam 2hari lepas..punya la aku biarkan..aku tgh buat susu, dia menyempat  tumpahkan air masak, habis gakla air setengah botol..bila aku tengok balik..aku xmarah pun, ketawa ade la..sebabnya habis basah seluar tidur dia..fya leh duduk diam2 n sengih2..mana la mama ko ni xgeram rase nak geget2 je..hahaaaa..bijak tul anak mama ni…
-          Mase tido pulak jap2 g manja2 dengan papa, jap2 dengan mama ..fair n square ye Fya..
-          Selera makan bertambah bagus..sekali makan Fya boleh habiskan bubur  1mangkuk..n setiap kali tengok orang makan dia pun menyibuk nak jugak..so far sume benda dia boleh makan.. jangan banyak allergic macam mama ye sayang…
-          Suka sangat2 buat aktiviti memanjat…panjat tangga,kerusi, meja…tapi belum pandai berdiri lame lepas tangan la..sekejap lagila tu..hari2 dah praktis kan…so walker Fya dah xlayanla..
-          Rambut fya semakin tebal n lambat panjang..so kalau xikat..kembang xhingatla..nasib baikla..dapat baby sitter hair stylist..so macam2 fesyenla rambut fya..nanti aku tayang gambo rambut Fya yer..kalau nak harap aku..sila tocang satu or tocang dua dahla..nak buat camne..tak bertangan seni..
-          Amat susah mencari botol yang sesuai untuk Fya..now Fya memang serasi dengan botol Avent..tapi aku ni gatal2 beli botol MAM, yela..botol MAM tu kan ceria sikit tapi hampeh..Fya muntah lepas minum pakai botol MAM..nak try Tommy Tippe yang pinkies tu..amat cantek okeyy…harap2 Fya nak pakai botol tu..
Okeyla..sampai sini dulu aku citer perkembangan anak dara manja aku tu…doakan Fya membesar dengan sihat dan bijak yerr….jom layan gambo Fya terbaru...

Gambo tidoo lagik..aku suka sangat2 bila Fya tido..muka dia tenang sangat2..time ni la leh kiss banyak2...


ni muka bangun tidooo....


dah mula nak aktif sikit..


ni dah aktif banyak...


Stylist x rambut anak dara aku???heeee


tengok..pipi dia..mama geram tauuuuuuuu


Okeyy..eppy 10month sayang...mmuaahhh


P/S….HAPPY BIRTHDAY FOR NIA MELLDYNA ON 26TH MARCH…mama Anie xtau nak bagi ape, maklumla..mama Anie, gaji xmasuk2 lagik ni..bilerr ntah…hahahaaa…niway semoga omel menjadi anak yang terbaik untuk Papa n Mommy..cepat jalan tau omel…nanti Fya cepat jalan gak..boleh main kejar2 dengan Fya….
Sori gambo Omel goyang sikit..omel dah xreti diam..baru baik demam kan..HAPPY BIRTDAY SAYANG (IN ADVANCE)..HEHEEEE

No comments:

Post a Comment